Перший день на роботі: як себе вести і чого краще не робити

32

знайшли роботу мрії і незабаром перший робочий день? щастя може затьмарити тільки страх зробити щось не так. Як зорієнтуватися в потоці нової інформації, не розгубитися і проявити себе найкращим чином? досвідчені психологи підкажуть, як себе вести і чого краще не робити в перший день на новій роботі.

Як себе вести на роботі в перший день

Нова робота, новий колектив, новий офіс — не дивно, що перший робочий день викликає великий стрес. Людині потрібно багато запам’ятати, познайомитися з колегами, справити на всіх хороше враження. Допоможе стратегія, яка складається з декількох кроків.

Прийдіть вчасно

Цей досить простий і зрозумілий пункт не завжди дається легко, але приходити в перший день на роботу із запізненням ні в якому разі не можна. Це не додасть бонусів ні в очах керівництва, ні в очах колег.

Подбайте про те, щоб прийти на нову роботу вчасно:

  1. заздалегідь сплануйте шлях до офісу і визначте час, який знадобиться, щоб дістатися в спокійному темпі і без поспіху.
  2. підготуйте з вечора всі необхідні речі, в тому числі одяг.
  3. заведіть будильник так, щоб встати трохи раніше звичайного, або попросіть когось розбудити вас, якщо боїтеся проспати.

Прийшовши на роботу вчасно, зможете спокійно облаштуватися на новому місці і зарекомендуєте себе пунктуальною людиною.

Знайомтеся з колегами

У перший день важливо познайомитися з тими співробітниками, з якими доведеться найчастіше стикатися по роботі:

  1. постарайтеся запам’ятати їх імена: коротко запишіть, як кого звуть і хто за що відповідає.
  2. якщо керівник вас комусь не представив, самостійно підійдіть і познайомтеся. Непогано було б заздалегідь дізнатися, як вести себе з начальником, особливо якщо це жінка.
  3. якщо забули чиєсь ім’я, не соромтеся перепитати, тим більше якщо колектив великий і вам відразу представили кілька десятків співробітників.

Один з найбільш товариських людей у світі за версією журналу forbes кейт феррацці в книзі ” ніколи не їжте поодинці» підкреслює важливість прояву дружелюбності і відкритості. Дізнайтеся у колег, де і як вони обідають. У перший робочий день приєднайтеся до їхньої компанії, навіть якщо любите обідати на самоті. Під час спільного ланчу простіше зав’язати неформальні знайомства і дізнатися важливу інформацію про новий колектив.

Займіться роботою

На те, щоб влитися в новий колектив, знадобиться час. Зробити це за один день неможливо. Тому після знайомства з колегами приступайте до безпосередніх обов’язків:

  1. ознайомтеся з робочою документацією і своїми завданнями.
  2. попросіть керівника допомогти у складанні чіткого плану дій на цей день і на перший тиждень як мінімум.
  3. починайте діяти без поспіху, проявіть професіоналізм і відповідальність.
  4. організовуйте робочий день, враховуючи пріоритетність завдань, як радить консультант з організаційного управління стівен кові в книзі “7 навичок високоефективних людей”.

Приділіть увагу робочому місцю: зверніть увагу на те, що необхідно мати під рукою, і створіть комфортні умови.

Задавайте питання

Чим більше інформації дізнаєтеся в перший робочий день, тим легше і швидше адаптуєтеся в колективі. Професійний психолог-консультант олена колобкова рекомендує не соромитися просити допомоги або питати поради у більш досвідчених співробітників.

Запитуйте колег або керівника (по можливості) про все, що цікавить або що незрозуміло. Намагайтеся запам’ятовувати, а краще записуйте інформацію. Питання допоможуть як уникнути помилок, так і зав’язати знайомства. Те, що їх виникає багато, абсолютно природно для новачка.

Приділіть увагу соцмережам

У компаніях зазвичай є робочі чати або групи в соціальних мережах. Поцікавтеся цим питанням і попросіть, щоб вас туди додали. Так будете в курсі всіх новин і отримаєте контакти колег.

Крім того, в соцмережах можна ненав’язливо підкреслювати вмотивованість до нової роботи. Після першого робочого дня:

  1. оновіть професійну інформацію про себе, вкажіть нове місце роботи.
  2. підпишіться на сторінки компанії та колег.

Соцмережі допоможуть ближче познайомитися з корпоративною культурою і бути в курсі новин.

Зберігайте впевненість і позитив. Нагадуйте собі, що кожен з колег колись був на вашому місці, ніхто не чекає від вас всього і відразу. Зосередьтеся на безпосередніх завданнях і постарайтеся виконувати їх максимально якісно.

Що не можна робити в перший день на роботі

Важливо пам’ятати про перелік того, чого не треба робити в перший робочий день. Ці рекомендації стануть в нагоді як на першому етапі вступу в новий колектив, так і в подальшому.

Не намагайтеся встановити свої правила

Абсолютно нормально, якщо, дивлячись на те, як працюють в новій компанії, захочете щось поміняти. Але пам’ятайте, що стали частиною злагодженого колективу зі своїми цінностями і певними робочими поняттями.

Не ставайте революціонером в перший же день. Спостерігайте і намагайтеся прийняти те, що хотілося б оскаржити. Через деякий час, коли увіллєтеся в колектив, спробуйте щось скорегувати, але, швидше за все, така необхідність зникне.

Не будьте безвідмовним

У сформованих колективах часто користуються тим, що новачки не можуть сказати ні. Тому їм дають зайву роботу або передоручають те, що ніхто не хоче робити. Не робіть такої помилки, щоб в подальшому колеги не користувалися вашою безвідмовністю. Для цього:

  1. вивчіть свої обов’язки, щоб чітко знати, що в них входить, а що ні.
  2. якщо колега просить зробити щось, що не входить в коло ваших завдань, коректно скажіть, що не можете виконати прохання, так як зайняті своїми безпосередніми обов’язками.
  3. будьте ввічливі, але тверді.

Не беріть участь в корпоративних інтригах

Беручи участь в розмовах співробітників в перший робочий день, можете почути щось неприємне про організацію або про колег. Люди часто скаржаться на низьку зарплату, неадекватність начальства. Це може бути як пастка, так і інтриги, які вам поки не відомі.

Пам’ятайте про те, що завжди існує протилежна точка зору. Постарайтеся не втягуватися в такі розмови, а якщо уникнути їх не вдається, то ведіть себе відсторонено: посміхайтеся, розуміюче кивайте головою, але ні з чим відкрито не погоджуйтеся. Надалі обмежте спілкування з такими колегами, поки не розберетеся в ситуації.

Не відсторонюйтеся від колективу

У перший робочий день важливо приділити максимум уваги новим обов’язкам і вникнути в базові процеси. Колеги ще не знайомі і спілкування з ними зажадає зусиль, але не відкладайте його на потім:

  1. вітайтеся з новими людьми першим і знайомтеся з ними.
  2. будьте відкриті до спілкування.
  3. задавайте питання.

Не закривайтеся в собі, не йдіть з головою в справи, не помічаючи нікого навколо. Більшість колег чекають від новачка першого кроку, тому не бійтеся його зробити.

Не втрачайте контроль

У деяких компаніях відзначають появу нових співробітників. Якщо така традиція є, прийміть привітання, але тримайте себе в руках:

  1. не зловживайте алкоголем.
  2. не видавайте всю особисту інформацію.
  3. не нав’язуйте колегам дружбу і близькі стосунки.

У перший робочий день будьте в позитивному настрої, уважні і зібрані. Приділяйте час і робочим процесам, і колегам. Побільше спостерігайте за тим, що відбувається, задавайте питання, і вже скоро все стане звичним і комфортним.