Як правильно організувати робочий стіл: поради для офісу і вдома

21

організація робочого простору безпосередньо впливає на продуктивність співробітників, а часом і на їх здоров’я. Тому пропонуємо вам в цей понеділок тверезо поглянути на свій стіл і, нарешті, позбутися всього зайвого.

За своїм робочим столом в середньому офісні співробітники проводять вісім годин щодня. Саме цим повітрям вони дихають, до цієї поверхні доторкаються і тут приймають важливі рішення більшу частину свого часу. Тому дуже важливо тримати стіл в порядку.

Від того, як організовано робоче місце, залежить продуктивність співробітників: наскільки швидко вони можуть знайти потрібний документ, зробити запис в блокнот і підключити мікрофон для відео-дзвінка. Якщо робочий стіл перебуває в постійному хаосі, то всі ці процеси сповільнюються і заважають виконувати свою роботу.

Ми підготували кілька порад, які допоможуть вам створити максимально зручний і приємний робочий простір.

приберіть зі столу все і почніть заново

Організацію простору потрібно почати з того, щоб його повністю звільнити . Приберіть все, що лежить на поверхні столу, дістаньте все з ящиків, і зваліть в одну купу. Від’єднайте мишку і клавіатуру, якщо у вас стаціонарний комп’ютер, і також приберіть в сторону.

Ретельно протріть стіл і ящики, витрусіть все з клавіатури і гарненько промийте. Коли ваш стіл буде повністю чистим, і стане виглядати більш-менш новим, ви можете рухатися далі.

розсортуйте всі свої речі

Купу, яка утворилася після того, як повністю вичистили стіл, тепер потрібно розібрати. Робіть з нею жорстко: річ вам або потрібна, або ні. найбільша проблема всіх робочих столів-захаращеність. У ящиках можна знайти буквально все: від рафінаду трирічної давності до пакету з целофановими пакетами.

Тому спочатку розділіть вашу купу на дві стопки: потрібне і непотрібне. Не шкодуйте і не скупіться, залишайте тільки те, чим ви дійсно користуєтеся. Папери також розсортуйте за значимістю-в оригіналі залишайте тільки те, що важливо, все інше або відразу викидайте, або переводите в цифровий формат і просто зберігайте на комп’ютері.

Потім стопку з потрібних речей розсортуйте за логікою в залежності від того, скільки у вас ящиків. На поверхню столу викладайте тільки те, чим користуєтеся постійно, але не більше 3-4 речей. Все інше ділите між ящиками: наприклад, в останній ящик складіть все їстівне, а в перший – всю канцелярію.

тримайте стіл в мінімалізмі

Не перевантажуйте робочу поверхню-тримайте тут тільки ті речі, які завжди повинні бути під рукою. Якщо ви робите багато записів-блокнот, або стікери з ручкою. Якщо багато думаєте-іграшка антистрес, або те, що допомагає вам зосередитися.

Всі кабелі від електронних пристроїв намагайтеся тримати всередині ящиків-вони можуть плутатися навколо рук і заважати дотягнутися до потрібних речей. Не тримайте на столі і їстівні речі, тому що вони постійно так чи інакше відволікають.

Проте, поставте 1-2 особисті речі, які будуть вас радувати. Це може бути фотографія сім’ї, улюблений календар або табличка з мотиваціями.

позбавляйтеся від зайвого вчасно

Бачите, що закінчилася ручка? викидайте її відразу. Те ж стосується старих календарів, фантиків, неактуальних записок і візиток. Постійно проводите ревізію таких речей-вони накопичуються у величезних кількостях і не несуть ніякої цінності.

Поставте урну поблизу від свого робочого столу, тоді позбавлятися від непотрібних речей стане простіше, і ви не станете складати їх в свій ящик.

користуйтеся органайзерами

Зараз в магазинах можна знайти сотні різних ящиків, коробочок і стійок, які допомагають систематизувати всі ваші речі.

Якщо у вас багато дрібних речей – купіть органайзер для ящика з маленькими відділеннями. Систематизуйте і складіть в одне місце свої візитки.

Закупіть лотки для паперу-наверх кладіть документи, які потрібно обробити найближчим часом, вниз – ті, що вже готові. Останній ящик періодично перебирайте і звільняйте.

слідкуйте за освітленням, повітрям і монітором

За робочим місцем ви проводите більшу частину дня, тому важливо, щоб це не несло шкоди вашому здоров’ю.

Світло має бути розсіяним, холодним, не бити в очі і не залишати відблиски на моніторі. Найкраще, якщо більшу частину світлового дня у вас буде яскраве природне освітлення. Якщо ж ви сидите навпроти вікна, і сонце б’є вам в очі-не терпіть. На вікна зручніше вішати жалюзі, а не штори – їх простіше регулювати і легше мити.

До слова про чистоту, дбайте про те, щоб вчасно позбавлятися від пилу навколо себе, тому що інакше ви будете дихати їй постійно. На стіл або поруч з ним поставте невелику рослину, наприклад, хвойне, так як за ним нескладно доглядати. Воно буде забезпечувати вас додатковою дозою кисню. Тільки не влаштовуйте навколо себе цілий сад – занадто багато рослин теж шкодить вашому здоров’ю.

Тримайте монітор в чистоті і на потрібній висоті, щоб нічого не змушувало вас ще більше напружувати очі.

різні текстури поверхонь також допомагають підвищити продуктивність. Як і різноманітність кольорів. Тільки вибирайте їх з розумом-занадто яскраві будуть вас відволікати і дратувати. Найкраще віддавайте перевагу тим кольорам і текстурам, які викликають у вас приємні емоції і допомагають розвантажити нервову систему.