Поверніть це негайно

5

Работа над образом

Як часто ми стикаємося з тим, що придбаний товар виявляється неякісним, продукти простроченими, а техніка відмовляється працювати вже буквально через тиждень після дати придбання. На жаль, власний досвід та опитування знайомих показав, що у більшості випадків (особливо коли мова йде не про великі покупки, а про товари щоденного вжитку) покупці вважають за краще махнути рукою на невдалу покупку. Вимога компенсації або гарантійного ремонту швидше виняток, ніж правило. Чому?


Більшість опитаних висловилися приблизно в одному ключі: відстоювати свої права вийде собі дорожче. Час і нерви витратиш, а результату не досягнеш. Насправді, процес вирішення спірних питань з магазинами та торговими точками не так вже і складний, як це здається на перший погляд. Важливо лише знати, якими правами ви володієте, і які є механізми для реалізації цих прав.

Покупки ми здійснюємо регулярно, починаючи від продуктів харчування, закінчуючи технікою і великогабаритної меблями. Тому саме про дозвіл конфліктів з системою торгівлі поговоримо в першу чергу. Тим більше, що механізм повернення/обміну товарів або пред’явлення претензій відпрацьований вже досить добре.
— Ви можете повернути будь-який товар протягом двох тижнів після покупки. Виняток – товари, які не підлягають поверненню (білизна, продукти харчування, лекарственние препарати і т. д). Про приналежність товару до цієї групи вас повинен повідомити продавець. Зазвичай це робиться у вигляді оголошення безпосередньо в торговельній точці.
— Для повернення товару, якщо він не втратило товарного вигляду, вам не потрібно підшукувати підходящу аргументацію. При наявності чека і гарантійного талона (якщо такий передбачений) достатнім аргументом буде фраза «не підійшло». Правда, такий аргумент працює якщо, припустимо, ви приміряли будинку куплені туфлі і побачили, що вони за кольором не підходить до пальто. Якщо ж ви вже встигли пройтися кілька разів в цих туфлях по вулиці, то причиною для повернення/обміну може стати тільки дефект/шлюб товару.
— Для різних груп товару існують різні гарантійні терміни. Саме протягом цього терміну ви можете пред’являти претензію і вимагати компенсувати невдалу покупку.
— Якщо ви звернулися в магазин з приводу неякісного придбання, вам можуть запропонувати: а) прийняти товар назад і повернути його вартість; б) обміняти товар на аналогічний або будь-який інший з доплатою або компенсацією різниці в ціні; в) здійснити гарантійний ремонт за рахунок продавця. Пам’ятайте, що ви маєте право вибрати той варіант, який підходить вам більше всього.
— Неякісні (прострочені) товари харчування підлягають поверненню у той же день. Інакше, вам буде складно довести, що ковбаса зіпсована з вини магазину, а не тому що ви її зберігали в сумці біля духовки. Звичайно, при поверненні продуктів, як і при поверненні будь-якого іншого товару, необхідно мати при собі товарний чек з датою покупки.

Бачите, насправді все не так вже складно, як здається. І добитися компенсації або обміну товару – справа цілком реальна. А якщо продавець почне відмовлятися виконувати свої зобов’язання, нагадайте йому магічну формулу: покупець завжди правий, тим більше, коли він діє у межах своїх прав.

Поради споживачу:
1. Зберігайте чек з датою покупки і гарантійний талон протягом усього гарантійного строку.
2. У разі купівлі побутової, комп’ютерної техніки, користуйтеся тільки авторизованими точками продажу. Інакше виробник і спеціалізовані сервісні служби можуть відмовити в гарантійному обслуговуванні
3. Якщо річ зламалася/виявився шлюб – не намагайтеся усунути недолік самостійно. Після такої самодіяльності продавець або виробник мають право відмовити в гарантійному обслуговуванні.
4. Уважно вивчайте всі умови безпосередньо перед покупкою. Гарантійний термін повинен бути вказаний у гарантійному талоні, там же – умови повернення та адресу гарантійної майстерні. Якщо товар не підлягає обміну/повернення – про це повинно інформувати відповідне оголошення.
5. Якщо ви купуєте товар на розпродажі – це зовсім не означає, що ви не маєте права пред’являти продавцеві/виробнику претензії з приводу його якості.

Коментар

Оксана Бондарчук, споживач

Одного разу я купила босоніжки, у яких відірвався ремінець на другий день шкарпетки. Коли я перший раз прийшла в магазин і попросила прийняти босоніжки назад – мені відмовили. Сказали, мовляв, це питання треба вирішувати з директором, а його зараз немає, коли буде – невідомо. Загалом, мільйон причин, щоб не прийняти товар назад. Вдома я залізла в Інтернет, і на кількох форумах задала питання, що потрібно робити в такому випадку. Озброївшись інформацією я пішла в магазин вдруге. На нові відмовки я сказала, що у мене є претензія в письмовому вигляді. Якщо вони відмовляються прийняти мої босоніжки назад – то один примірник претензії я вручаю їм, а з другим вирушаю в товариство захисту прав споживачів. Загроза подіяла: вмить з нізвідки з’явився адміністратор, без зайвих слів прийняв мої босонжки назад і повернув гроші.

0